جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

تفاوت خميرگير و ميكسر صنعتي

۴۴ بازديد

همانطور كه مي دانيد تاپينگ صنعتي در دو گروه تاپينگ سرد و گرم توليد و عرضه مي شود. تاپينگ هاي سرد در واقع يكي از انواع دستگاه هاي برودتي و سرمايشي هستند كه در گروه يخچال هاي صنعتي قرار دارند، تاپينگ سرد يخچال يا فريزري است كه به صورت ويتريني ساخته شده و از آن مي توان به جهت قرار دادن انواع مواد خوراكي در معرض ديد مشتريان استفاده كرد.

راهنماي خريد تاپينگ صنعتي 

به عنوان مثال براي راهنماي خريد تاپينگ صنعتي مي توان در مغازه هاي آبميوه و بستني فروشي، لبنياتي و كافي شاپ ها به جهت قرار دادن و دسته بندي انواع طعم هاي بستني استفاده كرد. با قرار دادن بستني در لگن تاپينگ هاي تاپينگ بستني آب نشده و مشتري مي تواند به راحتي طعم دلخواه خود را انتخاب كند. در واقع از انواع يخچال تاپينگ و همينطور انواع تاپينگ كيك مي توان در بستني فروشي ها و قنادي ها به منظور نگه داري انواع كيك، شيريني، دسر و بستني استفاده كرد.

نكات مهم براي خريد تاپينگ صنعتي

از جمله مهم ترين نكاتي كه براي خريد انواع تاپينگ صنعتي بايد به آن توجه داشته باشيد در ذيل آورده شده است:

  • جنس بن ماري

توجه داشته باشيد كه لگن ها يا بن ماري هاي دستگاه حتما بايد از جنس استيل ساخته شده و قابليت شستشو داشته باشند تا شما بتوانيد در پايان روز كاري آن ها را به خوبي شسته و تميز نماييد.

  • تعداد لگن ها

از ديگر نكاتي كه بايد در زمان خريد تاپينگ صنعتي به آن توجه داشته باشيد ظرفيت و تعداد لگن هاي بن ماري دستگاه مي باشد. همانطور كه مي دانيد اين دستگاه با ظرفيت ها و تعداد بن ماري هاي متفاوتي ساخته مي شود بهتر است با توجه به كسب و كار و تعداد مشتريان خود اقدام به خريد نماييد.

براي خريد سبزي خرد كن صنعتي بايد به چه نكاتي توجه كنيم؟

 

قبل از اينكه به اين سوال پاسخ بدهيم كه سبزي خردكن چه ماركي خوبه؟ بهتر است به نكاتي مهم بپردازيم كه لازم است در زمان خريد انواع مارك سبزي خردكن و مدل هاي مختلف اين محصول به آن توجه داشته باشيد.

  1. ظرفيت دستگاه

قطعا براي مصارف صنعتي، خريد سبزي خردكن صنعتي توصيه مي شود. اگر قصد داريد از اين محصول كسب درآمد كنيد بايد توجه داشته باشيد كه حجم كاري و نياز شما به سبزي خرد شده در طول روز چه ميزان مي باشد. در واقع سبزي خردكن هاي صنعتي با توجه به ميزان حجم كاري و مقداري كه ميتوانند در هر ساعت خرد كنند به انواع مختلفي تقسيم مي شوند.

  1. ميزان لرزش و صداي دستگاه

از ديگر نكات مهمي كه لازم است حين خريد دستگاه سبزي خرد كن صنعتي به آن توجه داشته باشيد عدم لرزش و سر و صداي دستگاه است. برخي از سبزي خردكن ها در زمان كار صداي بلندي دارند يا دچار لرزش و جابه جايي مي شوند، البته صداي سبزي خرد كن بستگي به نوع موتور خواهد داشت. در بسياري از دستگاه هاي سبزي خردكن در بخش موتور الياف مخصوصي استفاده شده است تا جلوي شنيده شدن صداي ناهنجار دستگاه گرفته شود.

  1. ابعاد دستگاه

لازم است تا با توجه به ظرفيت آشپزخانه ي خود اقدام به خريد اين دستگاه نماييد، چنانچه آشپزخانه ي كوچكي داريد بايد از سبزي خردكن هاي سطلي با ابعاد كوچكتر استفاده نماييد و در صورت داشتن فضاي كافي ميتوانيد اقدام به خريد انواع سبزي خردكن هاي بشقابي نماييد.

كباب پز ايستاده بخرم يا خوابيده؟

نحوه ساخت كباب پز ايستاده به گونه اي است كه فاصله ي سيخ ها نسبت به شعله به گونه اي تعبيه شده كه گوشت ها به صورت كامل مغز پخت شده و نسوزد. در واقع كباب پز ايستاده يا مبله همانطور كه از نامش مشخص است به صورت پايه دار و ايستاده طراحي شده و به نوعي است كه سيخ ها به صورت افقي در داخل دستگاه قرار مي گيرند.

از جمله مهمترين ويژگي هاي كباب پز ايستاده ظرفيت بالاي آماده سازي كباب در سريع ترين زمان مي باشد، كباب ها در اين دستگاه پختي يكنواخت داشته و كاملا مغز پخت خواهند شد از ديگر ويژگي هاي مهم كباب پز ايستاده اين است كه روغن و چربي كباب ها از سيخ هاي بالايي بر روي سيخ هاي پايين تر ريخته و همين امر باعث ميشود كباب ها كاملا آبدار شوند. كباب پز ايستاده موتوردار مناسب براي آشپزخانه هاي صنعتي مي باشد.

اصلي ترين تفاوت ميكسر و خمير گير

يكي از مهمترين تفاوت ميكسر و خميرگير در چيست؟ در اين است كه مخزن ميكسرها در زمان كار چرخش دارند و اين دليل باعث ميشود خمير كاملا يكدست شده و مواد مايع نيز به خوبي با يكديگر تركيب شوند اما خميرگير به صورت ثابت بوده و تنها تيغه يا پاروي آن مي چرخد.

از ديگر تفاوت هاي ميكسر و خميرگير اين است كه قيمت ميكسر در مقايسه با خمير گير بيشتر است و براي خريد ميكسر يا همزن صنعتي بايد هزينه ي بيشتري پرداخت نماييد. ميكسر قنادي اسپيرال يكي از پركاربردترين انواع ميكسرهاي صنعتي هستند. به دليل اينكه پاروهاي اسپيرال به صورت مارپيچ مي چرخند اين ميكسرها با نام اسپيرال شناخته مي شوند.

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.