شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

خداحافظي با كبودي دور چشم

۲۵ بازديد

خداحافظي با كبودي دور چشم

تمام مشكلات پوستي يك طرف، سياهي دور چشم هم يك طرف. چشم‌ها هميشه اولين پل ارتباطي است و تيرگي و كبودي اطراف آن مي‌تواند اثرات منفي زيادي به همراه داشته باشد. تيرگي‌هاي دور چشم نه‌تنها چهره را خسته و سن و سال را بيشتر از آنچه هست نشان مي‌دهد كه اعتماد به نفس شما را نيز به مرور كم و كمتر مي‌كند،  به‌همين دليل خيلي‌ها سعي مي‌كنند با راه‌هاي مختلف خانگي و غير‌خانگي روشني را به زير چشم‌هاي‌شان برگردانند.

تيرگي دور چشم يك بيماري خوش‌خيم و شايع است كه دلايل مختلفي باعث به‌وجود آمدن اين مشكل در چهره افراد مي‌شود. عواملي مثل نازكي پوست، نبود چربي و وجود شبكه عروقي باعث مي‌شود پلك نسبت به ساير نقاط بدن كمي تيره‌تر باشد.

سياهي زير چشم هم در زنان و هم در مردان ديده مي‌شود، ولي به‌دليل مسائل هورمونال در خانم‌ها بيشتر بروز مي‏كند.

تيرگي دورچشم به‌خصوص اگر از نوع آناتوميكي و ژنتيكي باشند، درمان خاصي ندارند. البته مي‌توان تيرگي‌هايي كه به‌دليل ابتلا به بيماري ايجاد شده‌اند را با درمان بيماري برطرف كرد. فردي هم كه دچار كم‌خوابي و استرس است اگر اين دو مشكل را حل كند، به‌تدريج مشكل تيرگي دور چشمش برطرف خواهد شد. با اين حال نسخه‌هاي طب مدرن و طب سنتي براي درمان اين مشكل را بخوانيد.
به‌طور كلي افراد بالغ حداقل به 6‌ساعت خواب نياز  دارند و بهترين زمان آغاز خواب از ساعت 10شب است. بوييدن سيب و خوردن فالوده‌اي از سيب رنده شده و كمي گلاب به‌همراه عسل ‌در ساعت 8شب مي‌تواند با كمك ‌تقويت قلب به ايجاد خواب عميق در فرد كمك كند. مي‌توانيد داخل بيني‌تان را با روغن كدو از  عصر تا شب حداقل سه بار چرب كنيد. اين عمل باعث ايجاد خواب عميق در افراد مي‌شود

زاج افراد با‌توجه به شرايطي كه دارند، در سنين مختلف، فصل‌هاي سال، اقليم‌ها و... متغير است، به‌همين دليل و دلايل ديگري مثل شرايط روحي و رواني، مسافرت به اقليم‌هاي مختلف و غذاهايي كه فرد مي‌خورد، ممكن است تيرگي دور چشم پررنگ يا كمرنگ شود. بعضي تيرگي‌هاي دور چشم، ناشي از تجمع مواد زايد در بدن مانند خلط سرد و خشك در داخل بدن يا داخل دِماغ است.
مهم ترين عواملي كه باعث افزايش اين خلط مي شوند عبارتند از: مصرف بيش از حد غذاهاي آماده، فست‌فودها، سس‌ها، گوشت‌هاي مانده، بادمجان، كلم، عدس و قهوه. با مصرف زياد اين مواد، سودا در خون افزايش پيدا كرده و در جاهايي از بدن رسوب مي‌كند كه يكي از آنها اطراف چشم است كه باعث تيرگي دور چشم يا لكه‌هايي در پوست مي‌شود.

منبع:سايت برترين ها

برای رفع کبودی صورت ناشی از ضربه، ابتدا باید به طریقی که موجب آسیب شده است به صورت توجه کنیم. در صورتی که آسیب جدی نباشد و تنها کبودی ایجاد شده باشد، می‌توانیم از روش‌های رفع کبودی صورت بر اثر ضربه برای تسکین درد و کاهش کبودی استفاده کنیم. یکی از اولین اقدامات می‌تواند استفاده از یخ باشد. قرار دادن یک پارچه یا دستمال روی قسمت کبود شده و سپس قرار دادن یک بسته یخ یا حتی یک کیسه خرده یخ در این پارچه می‌تواند باعث تسکین درد و کاهش سرعت پخش کبودی شود.

 

همچنین، استفاده از کمک‌های دارویی نیز می‌تواند مفید باشد. مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن یا استفاده از کرم‌ها و ژل‌های آرامش‌بخش محلی می‌تواند در کاهش درد و التهاب مفید باشد. همچنین، حفظ استراحت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به خصوص در اولین روزهای پس از ضربه، استراحت کافی به ترمیم سریع‌تر آسیب کمک می‌کند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می‌کند. در صورت بروز علائم نگران‌کننده‌ای مانند تورم شدید، درد ناهنجار یا تغییرات بینایی، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید تا مشکل شناسایی و درمان مناسب انجام شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.