جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

خريد لوازم و تجهيزات فست فودي

۳۸ بازديد

اجاق گاز رستوراني ۴ شعله دستگاهي است كه سرآشپزان جهت پخت پلو و خورشت قادر به استفاده از آن هستند. به اين خاطر كه در اين اجاق گاز كاربردي ۴ شعله، دو شعله جلويي ابعاد بزرگتري نسبت به شعله‌هاي عقبي دارند. همين بزرگتر بودن ابعاد شعله هاي جلويي، آن ها را به گزينه مناسبي جهت قراردادن ظروف مخصوص پخت خورشت تبديل كرده است. روي تمامي شعله‌ها از چدني‌هاي مقاوم و باكيفيتي استفاده مي‌شود كه به انتشار حرارت در زير ظروف و پخت مناسب غذا كمك مي كند.

باتوجه به اين كه تجهيزات رستوراني، در آشپزخانه هاي صنعتي به دفعات در روز مورد استفاده قرار مي‌ گيرند؛ هروز احتمالا روغن و موادغذايي فراواني در حين پخت روي زمين مي ريزند. جهت سهولت در نظافت و جلوگيري از ريزش موادغذايي روي زمين، در اين اجاق گاز يك سيني گالوانيزه تعبيه شده است. اين سيني در زير شعله ها قرار مي گيرد. نظافت و باز و بسته كردن سيني گالوانيزه بسيار ساده است. به همين خاطر درپايان هر روزكاري قادر به شستشو آن خواهيدبود.

نماي اجاق گاز رستوراني 4 شعله از جنس ورق استيل باكيفيت ساخته شده است. اين ورق ها در برابر رطوبت مقاوم هستند و زنگ نمي زنند. براي پايه هاي اجاق از آهن سنگين استفاده مي شود. اين انتخاب استحكام مورد نياز دستگاه را فراهم خواهد كرد.

ديسپلي فست فودي بزرگ

ديسپلي فست فودي بزرگ ابتكار استيل وسيله اي است كه مرغ سوخاري و كنتاكي را به صورت كاملا بهداشتي تا زمان سرو، گرم نگهداري مي كند. در زير دستگاه يك المنت قابل تنظيم قرار دارد كه حرارت مورد نياز دستگاه را تامين مي كند. باتوجه به بالا بودن ميزان دماي دستگاه، هميشه خطر بروز آسيب به سيم كشي ديسپلي وجود خواهد داشت. به همين خاطر سيم كشي اين دستگاه به صورت روكش دار طراحي شده است كه آن را از اينگونه خطرات مصون نگه مي دارد.

در داخل ديسپلي، سبدي با روكش كروم قرار مي گيرد. اين سبد سه طبقه است و هر يك از اين طبقات، ابعاد مختلفي دارند. نماي اين وسيله از شيشه سكوريت نشكن ساخته مي شود كه در برابر حرارت و ضربه مقاومت بالايي از خود نشان مي دهد. علاوه بر اين، اجزاي داخلي دستگاه نيز جهت حفظ حرارت، به شكل كامل عايق بندي شده است.

جهت باز و بسته كردن دستگاه نيز از دو عدد درب شيشه اي در ابعاد ۵۰*۴۰ سانتي متري مي شود كه طراحي اين درب ها به شكل ريلي است.

دستگاه اسنك ساز صنعتي ۱۶ تايي

دستگاه اسنك ساز صنعتي يك وسيله مناسب جهت پرس كردن انواع ساندويچ و اسنك در كافي شاپ و فست فودي ها است. در قسمت بالا و پايين اين اسنك ساز قالب تفلني قرار مي گيرد. اين قالب ها به دو صورت اسنكي، شياردار يا ميكس استفاده مي شود. در حالت قالب اسنكي، ۱۶ عدد خانه مربعي شكل وجود دارد اما در حالت ميكس، ۸ عدد از خانه ها كه ۴ عدد در بالا و همين تعداد نيز در پايين است؛ به شكل اسنكي و بقيه به صورت شياردار هستند.

درجه حرارت دستگاه اهميت زيادي دارد. به اين خاطر كه پرس بايد در دماي بالا و فشار مناسب انجام شود. براي همين منظور در دو طرف ساندويچ ساز، دو عدد قطع كن اتوماتيك وجود دارد كه قادر به تنظيم ميزان حرارت خانه هاي آن است. به غير از اين، روي دستگاه كليد استانداردي جهت قطع و وصل جريان برق تعبيه شده است. چراغ هاي هشداردهنده مناسبي نيز روي اسنك ساز قرار دارند كه وضعيت دماي قالب هاي تفلن و فضاي دروني دستگاه را نشان مي دهد.

اين دستگاه قابليت اتصال به برق شهري ۲۲۰ ولت را دارد و بدنه آن نيز از ورق استيل ساخته شده است.

انواع اجاق گاز و گريل

در ساخت اجاق گاز صنعتي فردار ۹ شعله دو دستگاه كاربردي و مهم در رستوران ها، يعني اجاق و فر تركيب شده است. اجاق دستگاه داراي ۹ شعله است كه در سه طبقه جدا از هم و در هر طبقه سه شعله قرار دارد. طبقات ۱۰ سانتي متر با يكديگر فاصله دارند.

قسمت فر كه در زير اجاق قرار دارد؛ جهت پخت پيتزا و شيريني مناسب است. با توجه به اهميت حفظ حرارت، اطراف فر با كمك پشم شيشه به خوبي پوشانده مي شود. كليه بدنه دستگاه از جمله بدنه بيروني فر از ورق استيل خشدار ساخته شده است. به همين جهت در برابر رطوبت، دماي بالا و ساير عوامل محيطي دوام و ماندگاري زيادي خواهد داشت.

اين محصول قابليت اتصال به گاز شهري يا گاز كپسولي را دارد و در كيترينگ ها و رستوران هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرد. نكته مهمي كه در طراحي اين اجاق گاز رعايت شده است؛ عدم افت فشار جريان گاز در مواقع استفاده از تمامي شعله ها است. با استفاده از اين ويژگي روي تمامي ۹ شعله امكان پخت غذا با ميزان حرارت مورد نياز در يك زمان فراهم مي شود.

گريل ذغالي ايستاده فن دار

گريل ذغالي ايستاده فن دار دستگاهي است كه در آن تنها از حرارت ذغال جهت پخت و گريل مواد غذايي استفاده مي شود. روي اجاق دو عدد سيني گريل چدني قرار دارد كه ابعاد آن ها ۴۰*۷۰ است. جهت گريل كردن مواد غذايي تنها بايد آن ها را روي چدني ها قرار دهيد و بلوور زير دستگاه را نيز روشن كنيد. بلوور يا دمنده قطعه‌اي است كه وظيفه گداخته سازي ذغال ها را برعهده دارد. دمنده مناسب جهت اين اجاق ۲٫۵ اينچي است و با برق تك فاز كار مي كند.

ذغال و حرارت ناشي از موجب خوردگي و از پوسيدگي فلزات مختلف مي شود اما استيل ضد زنگ متريالي است كه در برابر كليه عوامل محيطي مقاومت مناسبي از خود نشان مي دهد. به همين جهت نيز براي بدنه و كلاف پايه هاي اجاق گريل از ورق هاي استيل باكيفيت استفاده مي شود.

اجاق گاز روميزي ۶ شعله صنعتي

اجاق گاز روميزي ۶ شعله صنعتي يك اجاق گاز كاربردي و مناسب است كه در آشپزخانه هاي كوچك موجب استفاده بهينه از فضا خواهد شد. اين اجاق ۶ عدد شعله مجزا دارد كه هر يك داراي يك رويه چدني ۲۰*۲۰ سانتي متري هستند. جهت حفظ استحكام و ثبات اجاق، در قسمت پايه ها از كلاف آهن سنگين استفاده مي شود اما بدنه دستگاه از جنس استيل ضد زنگ ساخته خواهد شد.

اين محصول قابليت اتصال به گاز شهري يا كپسولي را دارد و به كمك ۶ عدد دستگيره دسته كاردي استاندارد ميزان گاز مصرفي آن كنترل خواهد شد.

منبع: ابتكار استيل

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.