پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

تجهيزات حرفه اي آشپزخانه صنعتي

۱۵ بازديد

هر آشپزخانه اي با توجه به مواد غذايي كه در آن طبخ مي شود به يك سري از وسايل و ابزارآلات نيازمند است تا  آشپز به كمك آن ها بتواند به كارش سرعت ببخشد و بتواند غذايي خوش طعم و در عين حال با صرف زمان كمتري را آماده سازي كند.

اجاق برقي صنعتي

هميشه وجود يك وسيله ي مناسب كه بتوان با آن غذا را پخت مورد توجه بوده. عواملي مختلفي در خريدن يك وسيله ي مناسب براي پخت و پز وجود دارد كه ميتواند خريد يك وسيله براي پختن غذا را براي ما چالش برانگيز كند.براي مثال مقدار فضايي كه در بر ميگيرد يا نوع انرژي مصرفي آن ميتواند بسيار تاثير گذار باشد.

اجاق برقي صنعتي يكي از موارد بسيار كاربردي است به خصوص براي مكان هايي كه دسترسي به گاز وجود ندارد يا بسيار دشوار است اين وسيله ميتواند گزينه ي بسيار مناسبي باشد.

اين نوع اجاق گاز مانند اجاق گاز هاي معمولي در تعداد شعله هاي مختلف توليد شده و مصرف انرژي چنداني نيز ندارد.

ميز كار پلي اتيلن

هر آشپز حرفه اي يا به طوري كلي هر كسي كه ميخواهد غذا با كيفيت بالا و ظاهر زيبا تهيه كند بايد در آشپزخانه خود يك ميز كار پلي اتيلن داشته باشد تا با تسلط بالا بر مواد غذايي بتواند آن را آماده كند .

شايد براي شما اين سوال پيش آمده باشد كه چرا ميز كار پلي اتيلن ، با پيشرفت علم و روي كار آمدن مواد اوليه ي جديد ، يكسري از نواقص محصولات گذشته از بين رفته براي مثال اين محصول بسيار سبك تر از ميز كار هايي با جنس هاي ديگر است و از نظر نظافت و بهداشتي رتبه ي بالاتري نسبت به آنان دارد و از همه مهمتر اقتصادي بودن آن است كه همه ي اين گزينه ها دليل محكمي براي خريدن اين وسيله براي متقاضيان آن است.

اجاق كباب پزي

كباب غذايي بسيار لذيذ و البته پر طرفدار.براي پختن يك كباب اصيل و خوش طعم علاوه بر داشتن مهارت بالاي آشپزي ، فاكتور ديگري كه در طعم و مزه ي كباب شما تاثير گذار است يك كباب پز حرفه اي است.

هر چقدر هم كه شما كباب را خوب طعم دار كنيد اما اگر يك وسيله ي حرفه اي نداشته باشيد نميتوانيد به آن درجه مطلوب از پخت برسيد در نتيجه لذت خوردن اين غذاي لذيذ را از دست خواهيد داد.

اجاق كباب پزي يكي از همين وسايل حرفه اي است .انرژي اين وسيله گاز است و اين موضوع باعث مي شود كه آلودگي ها و چربي هايي كه بر اثر پختن كباب بر روي ذغال ايجاد مي شود را نداشته باشيد. هم چنين فرقي نميكند كه شما به چه تعدادي ميخواهيد كباب درست كنيد از وسيله ميتواند تعداد زيادي از سيخ هاي كباب را روي خود جاي دهد و ازهمه مهم تر به صورت يكنواخت آن ها را طبخ كند.

فن سانتريفيوژ

در هر رستوراني فرقي نميكند كه اين رستوران سنتي باشد يا مدرن نظافت بسيار پر اهميت است.

هر غذايي به تنهايي اگر خوب پخته شود عطر بسيار دلچسب و اشتها برانگيزي دارد اما براي مكان هايي كه غذاهاي متفاوت و در حجم بالا طبخ ميكنند اين تركيب بو ميتواند آزار دهنده باشد  هم چنين وجود آلودگي ها و دود ناشي از غذاهاي سرخ كردني و يا كباب شدني ميتواند  سطح بهداشت آن رستوران را پايين بياورد.

فن سانتريفيوژ بوي پيچيده شده در آشپزخانه ي رستوران ها را به بيرون هدايت كرده پس اين دستگاه نيز در يك آشپزخانه صنعتي داراي اهميت بالا و ضروري مي باشدد.

 

گريل تخت روغني

گريل تخت روغني وسيله اي است كه براي تمامي صاحبان فست فودي يك ابزار بسيار مهم و كارآمد محسوب مي شود و هر كسي كه قصد دارد يك فست فودي راه اندازي كند بايد يكي از اين وسيله را در آشپزخانه خود داشته باشد.

از اين وسيله براي طبخ انواع گوشت به شكل هاي سوسيس يا كالباس يا انواع مختلف استيك مرغ و گوشت استفاده ميشود.

اين دستگاه با طراحي مناسب و فضاي آزادي كه در اختيار شما قرار ميدهد كار شما را راحت تر كرده و باعث مي شود بتوانيد به  آساني غذاي مورد نظر خود را آماده كنيد.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.