جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

طرز تهيه ي خورشت داوود پاشا با گوشت يا مرغ

۱۷ بازديد

خورش داوود پاشا يا به قول خود ترك‌ها «كوفته داوود پاشا» يكي ديگر از غذا‌هاي اصيل و قديمي تركيه‌اي است كه از ظاهرا نامش را از داوود پاشا، يكي از شاهزاده‌هاي مشهور عثماني گرفته است.

اين خورش خوشمزه كه يك جور‌هايي شبيه خورش فسنجان خودمان است (البته بسيار ساده‌تر و بدون گردو) در كشور‌هاي سوريه و يونان هم پرطرفدار است در ايران هم بسيار مشهور و محبوب است، چون هم بسيار لذيذ است و هم خيلي سريع آماده مي‌شود. طرز تهيه خورش داوود پاشا اصل تركيه با گوشت چرخ كرده يا مرغ را دراين مطلب بخوانيد.

مواد لازم

گوشت چرخ كرده مخلوط: ۵۰۰ گرم

پياز: ۲ عدد متوسط و ۱ عدد بزرگ

پودر نعنا خشك: دو قاشق مرباخوري

رب انار ملس: ۳ قاشق غذاخوري

آب: ۲ ليوان فرانسوي دسته‌دار

آرد معمولي: ۳ قاشق غذاخوري

نمك، فلفل سياه و قرمز و زردچوبه: به مقدار لازم

روغن مايع: به مقدار لازم

طرز تهيه

ابتدا پياز‌ها را ريز و نگيني خرد كنيد. پياز‌ها را تفت دهيد تا سبك و طلايي شوند. به پياز‌هاي در حال تفت فلفل و زردچوبه اضافه كنيد و تفت دهيد تا طعم خامي ادويه گرفته شود. وقتي پياز‌ها طلايي شدند پودر نعنا را هم اضافه كنيد و خيلي كم تفت دهيد. سپس رب انار را اضافه كنيد، دو ليوان آب بريزيد و اجازه دهيد اين تركيب جوش بيايد و غليظ شود.

در اين فاصله گوشت خورش را آماده كنيد. يك عدد پياز بزرگ را رنده كنيد، آب پياز را بگيريد و گوشت چرخ كرده را به آن اضافه كنيد. نمك، فلفل و ادويه و ۳ قاشق غذاخوري آرد معمولي هم به آرد اضافه كنيد. گوشت را با ادويه و آرد و پياز خوب ورز دهيد و به صورت قلقلي درآوريد. به مدت يك ساعت گوشت‌هاي قلقلي را در يخچال بگذاريد تا خودشان را بگيرند.

حالا گوشت‌هاي قلقلي را در مقداري روغن تفت دهيد و سرخ كنيد. سپس گوشت‌هاي قلقلي سرخ شده را به مايه پياز و رب اناري كه درست كرده بوديد اضافه كنيد و اجازه دهيد خورش داوود پاشا روي شعله ملايم گاز خوب جا بيفتد و مزه بگيرد. خورش داوود پاشا يك خورش كم آب و غليظ است. خورش داوود پاشا را با نان يا برنج ميل كنيد.

نكته

خورش داوود پاشا را با مرغ هم مي‌توانيد درست كنيد. براي اين كار از گوشت چرخ كرده مرغ به جاي گوشت چرخ كرده مخلوط استفاده كنيد. اگر هم به جاي مرغ از گوشت بوقلمون استفاده مي‌كنيد كه چه بهتر. اگر طعم رب انار را دوست نداريد به جاي آن از رب گوجه فرنگي استفاده كنيد. در اين صورت رب را هم با پياز سرخ كنيد تا طعم خامي رب گرفته شود.

منبع: سايت برترين ها

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.